Näin yritykselle tuloja verkosta

Lähes jokainen yrittäjä on joutunut viime aikoina raapimaan päätään ja miettimään millä saisi yritykselleen tuloja ja mitä omaa osaamista voisi siirtää verkon puolelle myytäväksi. Verkkosivut antavat erittäin laajat mahdollisuudet kasvattaa omaa bisnestään verkon suuntaan. Kaupan tekeminen ei todellakaan ole sidottua johonkin fyysiseen paikkaan tai tiettyyn aikaan, vaan kauppa käy verkossa 24/7 ympäri maailman. Verkkosivut tarjoavat myös oivalliset mahdollisuudet passiiviseen tuloon verkkosivujen kautta. Kokosimme tähän postaukseen muutamia erinomaisia työkaluja, miten voit siirtää omaa osaamistasi verkkoon ja saada näin tuloja sitä kautta.

asiakas selaa verkkokauppaa puhelimella

Verkkokauppa

Verkkokauppa on tämän päivän ehdoton juttu ainakin, jos omistat pelkästään kivijalkaliikkeen. Oikeanlainen verkkokauppa-alusta mahdollistaa lähes kaikenlaisten asioiden myymisen verkon kautta – sähköisistä dokumenteista aina niihin perinteisiin fyysisiin tuotteisiin. Oikeastaan vain oma mielikuvituksesi on rajana mitä voit verkkokaupan kautta myydä. Verkkokauppojen suosio kasvaa entistä enemmän koko ajan ja viimeistään meneillään oleva kriisi on ajanut kuluttajat tilaamaan jopa ruokansa verkon kautta. Tämä mahdollisuus kannattaa siis ehdottomasti hyödyntää viimeistään nyt.

Verkkokurssit

Paketoi oma osaamisesi verkkokurssiksi ja myy sitä verkon välityksellä. Kaikenlaiset verkkokurssit ovat tällä hetkellä erittäin suosittuja. Onnistuneella lanseerauksella ja hyvällä verkkokurssilla on mahdollisuudet vaikka mihin. Ja kerran suunniteltu ja toteutettu verkkokurssi on palvelu, jota voit myydä myöhemmin uudelleen eikä kaikkea työtä tarvitse tehdä enää uudelleen. 

Yritysblogi

Sisältömarkkinointi on noussut erittäin kovaksi valuutaksi, kun etsitään verkosta tuotteita tai palveluita. Oikealla tavalla toteutettuna yritysblogilla saat nostettua omaa orgaanista näkyvyyttäsi hakukoneissa ja sitä kautta ohjattua lisää kävijöitä sivuillesi sekä autat samalla asiakasta vakuuttumaan siitä miksi kannattaisi ostaa tämä tuote tai palvelu juuri sinulta. Yritysblogiin kannattaa panostaa, koska se on ehdottomasti yksi parhaista tavoista kasvattaa sivustosi näkyvyyttä ja näin parantaa samalla verkkosivujesi myyntiä. Lue täältä vinkkimme blogin sisällön hakukoneoptimointiin!

Affiliate-markkinointi

Affi-linkit ovat erittäin hyvä tapa saada passiivista tuloa verkkosivujen kautta mikäli sivustolla on riittävästi liikennettä. Käytännössä affi-linkit toimivat niin, että suosittelet omilla sivuillasi tietyn yrityksen tuotetta tai palvelua; saat konversion mikäli asiakas klikkaa verkkosivuillasi olevaa affi-linkkiä ja siirtyy ostamaan toisen yrityksen tuotteen tai palvelun. Helpoin tapa affi-linkkien käyttöön on yritysblogi. Affiliate – markkinointi on kasvanut viime aikoina Suomessa huimaa vauhtia. 

Premium-sisällöt

Tarjoa asiakkaillesi jotain kättä pidempää ja parempaa sisältöä maksua vastaan. Maksetut sisällöt sijoitetaan verkkosivuillesi erillisen salasanan taakse, jolloin vain maksaneet asiakkaat pääsevät näkemään sisällön. Tämä on huomattavasti kevyempi vaihtoehto verrattuna vaikka verkkokurssialustan asentamiseen ja sen pyörittämiseen verkkosivuilla.

Mainostila verkkosivuilta

Verkkosivuille on mahdollista laittaa mainoksia, joista voi saada passiivista tuloa itselleen. Voit liittyä valmiiseen mainosverkkoon tai myydä itse suoraan yrityksille mainostilaa omilta verkkosivuiltasi. Mainostilan myyminen omille verkkosivuillesi edellyttää toki, että verkkosivuillasi on liikennettä. Ilman kunnollista liikennettä ei mainoksistakaan tule tuloja.

Yhteenveto

Voisiko näistä ratkaisuista jokin olla juuri sinun yrityksellesi oikeanlainen kanava siirtää ainakin osittain bisnestäsi verkkoon ja hankkia sitä kautta lisätuloja? Mahdollisuuksia on vaikka mihin!

Älä jää pohdiskelemaan yksin, laita meille viestiä tai tutustu meidän verkkosivupaketteihimme, jotka räätälöidään yrityksellesi juuri sopivaksi.